Newsletter poprzez bramkę sms?

Wśród osób zajmujących się na co dzień marketingiem w tej chwili oczywiście na pierwszy plan zazwyczaj wychodzą akcje prowadzone w sieciach społecznościowych ze szczególnym uwzględnieniem Facebooka oraz Instagrama. Nie powinniśmy jednak zapominać o nieco bardziej tradycyjnych ale wciąż niezwykle skutecznych sposobach, dzięki którym możemy dotrzeć ze swoim przekazem reklamowym czy marketingowym do osób, które mogłyby być nim zainteresowane. Wciąż dużą popularnością cieszą się kampanie marketingowe SMS, które pozwalają na wysyłanie krótkich i chwytliwych haseł i komunikatów reklamowych za pośrednictwem infrastruktury telefonii komórkowej a konkretnie poprzez popularne wiadomości tekstowe.
Oczywiście ten sposób promocji rządzi się swoimi prawami i ma bardzo określoną specyfikę, którą możemy wykorzystać do tego aby prowadzona przez nas akcja odniosła skutek na jakim nam zależy.
Kalkulacja kosztów akcji marketingowej prowadzonej za pośrednictwem krótkich wiadomości tekstowych musi oczywiście uwzględniać koszt całej infrastruktury. W tym przypadku chodzi oczywiście o możliwość skorzystania z udogodnień oferowanych przez firmy telekomunikacyjne. Niezbędna będzie do tego bramka sms dla firm oraz inne elementy pozwalające na szybkie wysyłanie informacji do określonej grupy odbiorców.
Gdy mamy już dobrze sprecyzowaną i wystarczająco zawężoną grupę docelową będziemy mogli dużo skutecznie prowadzić swoje działania. Jeżeli natomiast swój przekaz reklamowy będziemy kierowali do zbyt dużej grupy osób okaże się, że w większości wypadków wysyłamy komunikaty ludziom, których one w ogóle nie interesują. W takiej sytuacji efektywność całej kampanii będzie oczywiście dużo niższa i wszystkie kampanie SMS newsletter okażą się dużo droższe niż powinny. Dopiero zawężenie odbiorców takiego przekazu do osób o bardzo sprecyzowanych i dobrze określonych oczekiwaniach w stosunku do naszych produktów lub usług może przynieść spodziewane efekty i zapewnić sukces całej akcji marketingowej przy ograniczeniu do rozsądnego poziomu wszystkich związanych z wysyłką kosztów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *